Over Mc 't Murke

Mc ’t Murke uit Grubbenvorst is een kleine motorclub waar gezelligheid centraal staat.

De club is opgericht in 1987, en in dat jaar telde de club zo’n 70 leden. De naam ’t Murke (het muurtje) is afgeleid van de plaats waar het ooit allemaal begon. Een muurtje in Grubbenvorst was de verzamelplek voor de motorrijders om te gaan rijden en over motoren te praten. Natuurlijk werd daar na de rit een biertje bij genuttigd. Door de Jaren heen zijn er mensen gekomen en gegaan. Vandaag de dag heeft de club zo’n 40 leden variërend van jong tot oud.

We beschikken over een clublokaal waar elke maand een clubavond word gehouden en word bijgepraat tot in de kleine uurtjes.

Sinds de oprichting organiseert  Mc ’t Murke de Motorzegening in Grubbenvorst. Iets wat een bekend fenomeen is geworden in de Benelux en zelfs daar buiten. Het is uitgegroeid tot het grootste Nederlandse motortreffen en telt ieder jaar zo rond de 1500 bezoekers. Tot vandaag de dag is zelfs de koffie en thee nog steeds gratis.

Verdere hoogtepunten van het jaar zijn onder andere de toertocht, de nieuwjaarsborrel, Barbecue’s, het clubweekend, de familiedag en ons motortreffen in oktober!

Kortom genoeg activiteiten die worden georganiseerd door het jaar heen.